Bijna is het zover

19 februari 2015 - Beuningen, Nederland

Dag koud kikkerlandje ben nog 4 nachten hier dan ga ik naar de Ghanese warmte met heel veel plezier.

Ken je dat gevoel, als je heel graag iets wilt, dat het lijkt of de klok stil staat. Dan kun je je als een kind zo blij voelen als het bijna zover is. Ik voel me al weken in opperbeste stemming. Het carnaval spektakel heb ik dit jaar overgeslagen, durfde me niet zo goed in de drukte van mensen te mengen, te bang dat ik oa de griep zou oplopen en zag mijn vliegtuig in mijn gedachten al weg vliegen zonder mij.  Maar de griep is nog niet aan mijn deurtje geweest dus ik ga ervan uit dat we deze laatste dagen ook goed doorkomen. Nog even een RPM en Bodybalance les verzorgen en alle lieve mensen in mijn les weer bedanken voor hun inzet en gezelligheid. Tja, het was een heftig weekje. Ik heb ook deze week weer een aantal mooie contacten mogen leggen met mensen die http://www.mchidcare.nl een warm hart toedragen en mij graag willen helpen. We zijn gestart met met het inzamelen van schoolmeubilair voor schoolkinderen vanaf groep 5, Dit is erg welkom op de school ; Circle for Life.

Ik heb al veel kinderkleding mogen ontvangen van zomaar lieve mensen. Ben vorige week ook bij Maria geweest. Heb met grote ogen staan kijken. Ze had gewoon 6 super grote dozen met kinderkleding en speelgoed voor mij klaar staan. Haha gelukkig had ik een heerlijke Twentse krentenwegge voor haar meegenomen, nou die had ze meer dan dik verdiend ! Heb me deze week ook maar aangemeld als "jonge oude moeder" die de kids zogenaamd nog in de Pampers heeft ;-0 haha, nu ontvang ik mooie hoge kortingen als ik pampers wil kopen voor de oudste kinderen bij Hanukkah. Want als je weet dat er dagelijks zo'n 40 luiers worden gebruikt bij Hanukkah, dan kun je uittellen wat dit allemaal gaat kosten. Vooral aan grote luiers is een tekort. Door mijn 'luier" oproepje staat onze garage nu al behoorlijk vol. Mijn hartelijke dank hiervoor.

Laat ik deze week toch ook een berichtje van Desiree hebben ontvangen waarin ze me vroeg of ik behoefte had aan voetbaltenues van KVV Quick 20 Oldenzaal, voor de kinderen aldaar. Wauw maar natuurlijk, Ghana het voetballand van West Afrika. Heb ik zomaar spontaan zoveel tenues ontvangen dat ik 2 voetbal teams kan samenstellen inclusief keeper. Nu Bjorn Kuipers nog vragen of hij een keer als scheidsrechter langs wil komen.  Ik heb niet zoveel ruimte meer in mijn koffer maar ik trek alle voetbal tenues wel vacuüm, ze zullen er in passen. Maar dat is nog niet alles, 5 voetballen, trainingspakjes en sportassen alles zomaar gekregen. Goh wat wil ik nu graag Sinterklaas zijn voor deze kinderen.

Bovenstaande is natuurlijk fantastisch maar als ik weer even met beide benen op de grond sta en kijk naar de foto's van Marriette Childcare Facebook, dan wordt ik weer stil en bedenk ik me weer dat ik gisteren nog heb zitten huilen over de trieste situatie waarin sommige kinderen kunnen verkeren en hoe liefdevol ze worden opgevangen door Mariette en haar man Moses. Dan besef ik destemeer dat ik soms veel te materialistisch ingesteld ben en dat ik best nog heeeel veel kan missen. Maar mijn koffer zit vol, daar kan niets meer bij in, maar mijn hart wordt des te groter en ik moet nu echt snel die kant op gaan want hart en lijf stroomt over van energie en liefde, die ik samen met Pam zo graag met de kinderen wil delen. Dag dag lieve mensen. Bedankt voor het lezen van mijn reisblog. Ik zal jullie op de hoogte houden elke week.

Liefs Obruni Inge

1. Carmen:
    19 februari 2015
    Hè Inge,

Wat een geweldig verhaal. Heel veel succes met wat je allemaal doet voor de kindjes in Ghana.
    Verder wensen we je heel veel plezier in Ghana samen met Pam.
    Het zal een heel bijzondere ervaring worden.
    We blijven je volgen via jouw reisblog.

Liefs van Carmen & Maik
  2. Jose stroot:
    20 februari 2015
    Hoi inge, jou verhalen zijn al net zo mooi als die van pam, een genot om te lezen.wij wensen jou ook heel veel plezier in ghana. En een dikke kus voor pam. Komen zondag nog even een bakje doen
  3. Cicèle:
    Hey Inge,
    Wat mooi geschreven! Jouw enthousiasme en energie "springt" zelfs uit jouw gechreven tekst.
    Heel veel succes en plezier met alles wat jij met en voor de kinderen van Hanukkah gaat doen.
    Alvast een goede reis!
    Groetjes Cies
  4. Petra:
    21 februari 2015
    Dag Inge, weer een prachtig verhaal. Wij zullen goed op onze buurtjes blijven letten als je in Ghana bent. Haha. Geniet ervan en groetjes aan Pam. Fijn dat er zoveel mensen zijn die zich inzetten voor de minderbedeelden. Heel veel plezier.
  5. W. Sleiderink:
    21 februari 2015
    Inge mooi verhaal veel plezier in Ghana en een goede reis
    groet uit Zwolle
  6. Desiree:
    26 februari 2015
    Hoi lieve Inge,

inmiddels ben je al bij je dochter en de lieve kindjes in Ghana. Hoop dat alles goed is verlopen. Hoe vonden ze "Sinterklaas"? Ze zullen best hun ogen uit hebben gekeken...wat jij allemaal hebt meegenomen in je koffer...vacuüm getrokken en wel ;-) Maak er een onvergetelijke tijd van en wij wachten met spanning op een foto van het Ghanese Quick-team. GENIET!!!

Liefs Desiree, Quick'20
  7. Opa en ome:
    8 maart 2015
    Inge ik heb gehoord dat alles goed gaat en dat volop geniet.
    Wij hebben jouw verhaal gelezen erg mooi.
    Nog een week en dan is het weer voorbij.Wij wensen Pam en jouw nog fijne dagen. Liefs opa en oma Denekamp.