Jouw wereld, mijn wereld, onze wereld

15 november 2017 - Sunyani, Ghana

Volunteer,

Volunteer is wat ik als eerste moet opschrijven bij het aanvragen van mijn visa.
Volunteer, vrijwilliger. Mooi woord en al helemaal als je ook daadwerkelijk iets met dit woord gaat doen. In Nederland vind ik het eigenlijk dat iedereen kennis moet maken vrijwilligerswerk.
Gewoon om te weten dat je ook iets voor de maatschappij en medemens kunt betekenen zonder dat je dit betaald krijgt. Je zult merken dat de dankbaarheid die je voelt niet opweegt tegen het geld. Vrijwilliger zijn kan overal en op elk werk terrein.
Ik ben al jaren als vrijwilligster werkzaam in de sport maar ook in de wereld van de geestelijk beperkte jongeren. Heerlijk dat je iets kunt betekenen en iets kunt doen voor je medemens.
Maar mijn wereld als vrijwilligster heeft zich verder uitgebreid. Waarom? Geen idee. Omdat het op je pad komt, of dat het je roeping is? Alleen God weet het antwoord. Ben nu voor de 4de keer als Volunteer op kindertehuis Hanukkah in Ghana bij Mariëtte en Moses. Waarom kom ik elke keer terug? Mijn antwoord is niet zo moeilijk. Dit is een plek waar je echt even weg bent uit de hectiek van het Hollandse leven. Waar de rust en de stilte je omringd.
Je moet houden van het tevreden zijn met wat je hier hebt. Genieten van de mooie momenten. Je kunt je hart volgen en dat gene doen waar jij voor naar Hanukkah bent gekomen. Geef je hart de ruimte en geef de kinderen de ruimte in hun hart. Dan kan er snel iets moois groeien tussen jouw en de kinderen. De dankbaarheid voor wat jij hier doet wordt op allerlei manieren hier getoond. Van een dikke knuffel tot een mooie tekening , maar ook samen iets ondernemen en zien dat het goed is. Dit is toch in ieder geval een reden waarom ik elk jaar weer kom. Hoe prachtig dat de kinderen op Hanukkah jouw meenemen in hun wereld. De wereld die school heet of de wereld die Hanukkah heet. Het maakt niet uit. Het is hun leven en ik blijf dankbaar dat ik een kijkje mag nemen in hun leventje.

Dank je wel Hanukkah family.

Liefs Inge

1. Wim en Annie Sleiderink:
    15 november 2017
    Bedankt voor je bericht uit Ghana
    Wat een mooie foto's. Vooral die 6 slapende kindjes
    Groeten uit het regenachtige Zwolle
    Wim en Annie
  2. Carmen:
    15 november 2017
    Mooi Inge, geniet ervan met samen met iedereen in Hannuka
  3. RIET VISSCHEDIJK:
    16 november 2017
    Wat mooi weergegeven Inge. als wij hier ons best doen kunnen .wij ook meer voor elkaar betekenen.
  4. Chantal Engelbertink:
    16 november 2017
    Wat kun je toch mooi schrijven. Volgende project...je eigen boek schrijven. Wordt vast een bestseller 😉 💋!!
  5. Gerda Damink:
    Hey Inge

“Je bent er weer helemaal”
    Beleef, ervaar en geniet.
    Door zelf te genieten zul je positieve energie uitstralen.
    Het is je allemaal zo toevertrouwd.
  6. Gerrit Boogaard:
    16 november 2017
    Heel goed omschreven, herkenbaar.
    Ben al 5 jaar vrijwilliger voor stichting Hulp voor Elkaar, Gemeente Renkum
  7. Gerard Flinkers:
    18 november 2017
    Mooi en warm verhaal Inge, kunnen wij in Nederland veel van leren! Nog veel succes met jouw dankbare werk in Hannuka.